W Zielonej Górze zainaugurowano ogólnopolską kampanię społeczną pod hasłem „Zwolnij, bo się przejedziesz”. Inicjatywa ta ma na celu zwrócenie uwagi na problem nadmiernej prędkości, która stanowi jeden z głównych czynników wpływających na wypadki drogowe. Realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, kampania promuje bezpieczne zachowanie na drogach i dąży do zmian w postawach kierowców. Głównym ambasadorem kampanii jest aktor Dawid Ogrodnik, który wcielił się w rolę kolegi, skłaniającego do refleksji nad koniecznością zmniejszenia prędkości podczas jazdy.
Kampania „Zwolnij, bo się przejedziesz” jest odpowiedzią na problem powszechnego przekonania kierowców o swoich umiejętnościach oraz technicznych możliwościach pojazdów. Celem działań jest uświadomienie społeczeństwa o zagrożeniach, które mogą wystąpić na drodze w wyniku nieodpowiedzialnego zachowania. W ramach kampanii podkreślane są korzyści płynące z jazdy z umiarem i poszanowania przepisów drogowych.
Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko 2021-2027. Mieszkańcy Zielonej Góry będą mieli okazję śledzić rozwój kampanii oraz uczestniczyć w działaniach mających na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.
Źródło: Policja Zielona Góra
Oceń: Nowa kampania społeczna w Zielonej Górze: „Zwolnij, bo się przejedziesz”
Zobacz Także